Als Godsgezanten (II): Wanneer de liefde ons dringt…

(…) 14 Want de ​liefde​ van ​Christus​ dringt ons, die tot dit oordeel gekomen zijn: als Eén voor allen gestorven is, dan zijn zij allen gestorven. 15 En Hij is voor allen gestorven, opdat zij die leven, niet meer voor zichzelf zouden leven, maar voor Hem Die voor hen gestorven en ​opgewekt​ is. 17 Daarom, als iemand in ​Christus​ is, is hij een nieuwe schepping: het oude is voorbijgegaan, zie, alles is nieuw geworden. (Uit 2 Korintiërs 5)

ALS EEN CHRISTEN werkelijk Christus gaat belijden als zijn Heere en Heiland, door Wie hij verlost is uit de dood, en nu in Gods Koninkrijk en de eeuwige erfenis gebracht is, wordt zijn hart geheel vervuld met de liefde van God, zodat hij anderen deze vrede en vreugde ook graag zou gunnen.

Deze schat dat hij Christus kent is zijn hoogste blijdschap en maakt dat hij nu begint om daar met de mensen over te spreken. Hij roemt en belijdt Hem voor iedereen, bidt en zucht dat ook anderen mogen komen tot deze genade.

Dat geeft een onrustig hart in de allerhoogste rust, dat wil zeggen: in de genade en de vrede van God. Dan kan hij door Gods genade en liefde niet meer stil en nutteloos zijn, maar begeert en verlangt met al zijn krachten – alsof hij alleen daarvoor leeft – dat hij de lof en eer van God aan de mensen mag doorvertellen, zodat anderen deze Geest der genade en der gebeden ook mogen ontvangen en daardoor niet alleen hem helpen God te prijzen en te loven, maar ook bijstaan met bidden en danken.

Want waar de Geest der genade is, daar geeft Hij, dat wij ook kunnen
en willen bidden, ja, eindelijk beginnen te bidden!

Maarten Luther: Das XIV. und XV. Kapitel S. Johannis, 1538, vgl. WA 45,540,13-25

(…) 18 En dit alles is uit God, Die ons met Zichzelf verzoend heeft door ​Jezus​ ​Christus, en ons de bediening van de verzoening gegeven heeft. 19 God was het namelijk Die in ​Christus​ de wereld met Zichzelf verzoende, en aan hen hun overtredingen niet toerekende; en Hij heeft het woord van de verzoening in ons gelegd.  (Uit 2 Korintiërs 5)

(…) En Dezelve heeft gegeven sommigen tot apostelen, en sommigen tot profeten en sommigen tot evangelisten, en sommigen tot herders en leraars; tot de volmaking van de heiligen, tot het werk der bediening; tot opbouw van het lichaam van Christus.
(Efeziërs 4 : 11-12)

Wij zijn dan gezanten namens ​Christus, alsof God Zelf door ons smeekt. Namens ​Christus​ smeken wij: laat u met God verzoenen.  (Uit 2 Korintiërs 5)

Bron tekst: “Uit de diepten roep ik tot u – Dagboek over het gebed – Maarten Luther” Samengesteld, vertaald en ingeleid door H.C. van Woerden. Den Hertog Uitgeverij.

Bron afbeelding:  DailyVerses.net

2 Korintiërs 5 14-15 - For Christs love compels us - DailyVersesnet

 

Dit bericht werd geplaatst in Bijbel, Gemeente, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s